A kognitív képességek egyéni változatosságának mérése csecsemő- és kisgyermekkorban / Lábadi Beatrix
Bibliogr.: p. 1222-1224. - Abstr. hun., eng. - DOI: https://doi.org/10.1556/2065.186.2025.6.22
In: Magyar Tudomány. - ISSN 0025-0325. - 2025. 186. évf. 6. sz., p. 1213-1224. : ill.
Az első néhány évben a gyermekek kognitív fejlődése jelentős változatossággal jellemezhető. Az egyéni különbségek megismerése kulcsfontosságú szerepet játszik az eltérő fejlődés tényének megismerésében. Jelen tanulmány a csecsemők és a kisgyermekek kognitív fejlődésének mérésére általánosan használt eszközök alkalmazásának feltételeit, jellemzőit, típusait ismerteti. Áttekintjük azokat a módszereket, amelyek a csecsemőkori kognitív képességek megismerését támogatják, és mérik a kognitív területek fejlődési rendellenességeit. Végezetül megvizsgáljuk, hogy a korai időszakban mért fejlődési jellemzők megbízhatóan jelzik-e előre a későbbi kognitív képességeket. Kulcsszavak: kognitív fejlődés, egyéni különbségek, a fejlődés mérése