Az oltási kampányok hatékony kommunikációja / Katona Norbert, Szabó Rita
Bibliogr.: p. 40-41. - Abstr. hun., eng.
In: Integráló Infekciókontroll. - ISSN 2939-7278. - 2023. 2. évf. 2. sz., p. 36-41. : ill.
A vakcinák története azt mutatja, hogy azok több emberéletet mentettek meg, mint bármely más orvosi találmány a történelem folyamán, ugyan-akkor megfigyelhető, hogy az oltásokkal kapcsolatos szkeptikus vélekedés szintje igen magas külföldön és hazánkban is. Ez nem új, de feltétlenül káros, kockázatokkal járó jelenség, ezért hazai és nemzetközi tapasztalatok és gyakorlatok alapján azt vizsgáltuk, hogy melyek lehetnek egy oltáskampány sikerének legmeghatározóbb elemei. Megállapítottuk, hogy az oltási kampányok közös kihívása, hogy meg kell küzdeniük a vakcinát elutasítók magas arányával, azoknak tehát alapvetően az oltási hajlandóság növelését kell célozniuk, amelyben a legmeggyőzőbb módszer az érzelmekre ható kommunikációs stratégia lehet, a tudományos tények száraznak tűnő kommunikációja helyett. Kulcsszavak: COV1D-19, oltásellenesség, kommunikációs kampányok