Edukáció 2-es típusú cukorbetegség esetén / Szalai László, Tschürtz Nándor
Bibliogr.: p. 102. - Abstr. hun. - DOI: https://doi.org/10.24121/dh.2022.5.7
In: Diabetologia Hungarica. - ISSN 1217-372X, eISSN 2560-0168. - 2022. 30. évf. 2. sz., p. 89-102. : ill.
Az edukáció célzott, egy bizonyos ismeretcsoport átadását/megszerzését jelenti, de csak akkor éri el a célját, ha ennek révén konkrét probléma megoldására irányuló eredményes cselekvéshez vezet. Ideális esetben ezen ismeretek/képességek/jártasságok/ készségek személyiségbe épülését (interiorizációját) szolgáló folyamat. Ennek során az edukált személy életmódjának egy része megváltozik, célszerűen átalakul. Az edukáció tehát a legritkább esetben csak ismeretátadás. A nem megfelelő önmenedzselési szint elérésének akadálya legtöbbször nem is önmagában az ismeretek hiánya. Sőt! Sok esetben épp a környezetből (is) érkező ismeretdömping jelent problémát. Ez napjainkban világosan megfigyelhető. A túl sok, egymással részben ellentmondó információ bizonytalanságot és ezzel szorongást kelt. A szorongás pedig gátolja a célszerű cselekvést.