Képzési programok fejlesztése - az ápolói oktatási programok fejlesztési irányai / Vízvári László
Bibliogr.: p. 11. - Abstr. hun., eng. - DOI: https://doi.org/10.55608/nover.36.0026
In: Nővér. - ISSN 0864-7003, eISSN 1588-1423. - 2023. 36. évf. 6. sz., p. 4-11. : ill.
Az oktatási programok kulcsszerepet játszanak az oktatási folyamat irányításában. Fontos és hasznos információkat tartalmaznak a képzések megszervezéséhez és lebonyolításához a képző intézmények, az oktatók és a tanulók számára. Ez a kérdéskör napjainkban kiemelt jelentőséggel bír, mivel a szakképző intézmények autonómiájának erősödése, a programtantervek (PTT) kötelező jellegének megszűnése új kihívások elé állítja az iskolákat. A szabályozás alapján a szakképző intézményeknek a képzési és kimeneti követelmények (KKK) alapján önállóan kell kidolgozniuk képzési programjaikat, (amelynek része az oktatási program) s a továbbiakban nem támaszkodhatnak a központilag kiadott programtantervek iránymutatásaira. Az alábbi összefoglaló tanulmány áttekinti azokat a módszereket és megközelítéseket, amelyek segíthetik a képzőket a minőségi ápolói oktatási programok elkészítésében. Kulcsszavak: ápolóképzés, oktatási program, tanulási eredmény