Szimuláció az ápolók gyakorlati képzésében / Vízvári László
Bibliogr.: p. 16. - Abstr. hun., eng. - DOI: https://doi.org/10.55608/nover.36.0022
In: Nővér. - ISSN 0864-7003, eISSN 1588-1423. - 2023. 36. évf. 5. sz., p. 9-16. : ill.
Az egészségügy területe folyamatosan fejlődik, és az ápolók szerepe kiemelkedő fontosságú a betegek optimális ellátásában és gyógyításában. Az ápolók gyakorlati oktatása elengedhetetlen ahhoz, hogy megszerezzék a szükséges készségeket és ismereteket a betegek komplex egészségügyi ellátásához. Azonban a hagyományos gyakorlati oktatási módszerek időigényesek és néha korlátozott lehetőségeket kínálnak a változatos és kritikus klinikai helyzetek gyakorlására. Ebben a cikkben áttekintésre kerül a szimuláció helye és előnye az ápolók gyakorlati oktatásában. A szimuláció lehetőséget nyújt az ápolóknak arra, hogy valósághű, ellenőrzött környezetben gyakorolják a különböző esetek kezelését, így fejlesszék döntéshozatali készségeiket és kommunikációs képességeiket. Rövid történelmi áttekintést követően bemutatásra kerül, hogy milyen típusú szimulációs eszközök és módszerek állnak rendelkezésre az ápolók gyakorlati oktatásához és azok hogyan támogatják a tanulók ismeretszerzését, fejlődését. Kulcsszavak: ápolás, gyakorlati oktatás, szimuláció, szcenárió