Az új generáció fogadása az orvosegyetemen / Purebl György
Bibliogr.: p. 417. - Abstr. hun., eng.
In: Orvosképzés. - ISSN 0030-6037. - 2022. 97. évf. 3. sz., p. 413-417.
A jelenlegi egyetemi oktatásba kerülő hallgatók az ún. Z generációhoz tartoznak. Ezt a nemzedéket számos sajátság jellemzi: jó problémamegoldó készség és gyakorlatiasság, a digitális eszközök használatának magas fokú jártassága, sikerorientáltság. Ugyanakkor gyakoribb köztük az érzelmi labilitás, a kudarcérzékenység és számos tanulmány szerint gyakoribbak köztük a mentális zavarok is. A Z generáció hatékony oktatása számos új szemléleti elem beemelését teszi szükségessé: ilyen a jól strukturált, és vonzó formában megjelenített tananyag, a digitális eszközök használata, és az élményalapú oktatás. A számos digitális oktatási eszköz ellenére a jelenléti oktatás, a hallgatókkal való személyes kapcsolat, a tutoriális alapú szemlélet még fontosabbá vált. Az oktatás mellett a hallgatók hatékony fejlődése szempontjából ugyanolyan fontosak az extrakurrikuláris jól-léti közösségi programok és a hallgatók pszichológiai támogatása is. Kulcsszavak: Z generáció, digitális oktatási eszközök, személyes tutoriális oktatás, pszichológiai támogatás