Újszerű művészeti módszerek a fül-orr-gégészeti posztgraduális képzésben / Tóbiás Zoltán [et al.]
Bibliogr.: p. 56. - Abstr. hun., eng.
In: Fül-Orr-Gégegyógyászat. - ISSN 0016-237X. - 2022. 68. évf. 2. sz., p. 53-56. : ill.
Bevezetés: Az anatómia tanításában alapvető a sémás ábrázolás. Összeállításunkban bemutatunk egy módszert, amely során az előadó lépésről lépésre rajzol a hallgatósággal együtt, grafikus szoftverek és 3D modellező programok segítségével. Módszerek: A kurzusok során digitális rajztáblát, valamint grafikus szoftvert használtunk egy előre összeállított rendszeren. Ezekkel az eszközökkel gyorsan és látványos módon készíthetők több rétegből álló rajzok, az előadó digitális ?rajzvászna? nagy felületre kivetíthető, így a hallgatóság nyomon követheti a rajz megszületését lépésről lépésre. Ehhez Infinite Painter®, Clip Studio®, valamint Nomad Sculpt® programokat használtunk, a hardveres hátteret Samsung S7 plus tablet, valamint laptop és Wacom Intuos Pro S® digitalizáló tábla biztosította. Következtetések: Az V. éves angol és magyar orvostanhallgatók, posztgraduális képzésben részt vevő rezidensek és szakorvosjelöltek érdeklődve fogadták a kurzust, jól teljesítették a feladatokat, beszámolóik szerint hasznosnak bizonyult a bonyolult anatómiai térségek (középfül, orrmelléküreg) megértésében. Célunk egy komplex learning curve felépítése, amelyben a kadáverdisszekciók és virtuális szimulációk alkalmazása előtt helyet kap az ábrázolt anatómia gyakorlata. Kulcsszavak: anatómia, ábrázolás, digitális rajzolás, oktatás, orrmelléküregek