Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=152904
MOB:2021/4
Szerzők:Zabundia Szilvia
Tárgyszavak:SARS-COV-2; PANDEMIA; SZOCIÁLIS GONDOSKODÁS
Folyóirat:IME - 2021. 20. évf. 4. sz.
[https://ojs.mtak.hu/index.php/ime/issue/view/952 ]


  Csurgói Városi Szociális Intézmény járványkezelése / Zabundia Szilvia
  Bibliogr.: p. 36. - Abstr. hun., eng. - DOI: https:6/doi.org/10.53020/IME-2021-405
  In: IME. - ISSN 1588-6387, eISSN 1789-9974. - 2021. 20. évf. 4. sz., p. 33-37. : ill.


Csurgói Városi Szociális Intézmény szociális étkeztetést, házi segítségnyújtást, bölcsődei ellátást és idősek nappali ellátása szakfeladatot lát el. 2020 elejétől a COVID-19 járvány kezelése nagy kihívás elé állította az intézményt. Célunk a Kormány, az ellenőrző hatóságok és a fenntartó utasításainak követése, az ellátottak és dolgozók védelme volt, alkalmazkodni a megváltozott helyzethez, hogy senki ne maradjon segítség nélkül. Jelen publikációban szerző összefoglalja, milyen intézkedéseket tett ebben az időszakban, és az intézmény milyen eredményeket ért el a következő területeken: ? új jogszabályok értelmezése, alkalmazása, tájékozódás a közzétett információkról, nemzetközi gyakorlatok figyelése ? egészségügyi biztonsági előírások betartása: pl. védő eszközök beszerzése, kiosztása, használatának ellenőrzése a dolgozók körében ? új élelmiszer biztonsági előírások betartása pl. csak kiszállítással biztosítjuk az étkeztetést ? online eszközök használatának kibővítése, propagálása pl. térítési díjak fizetése ? konfliktuskezelés, a megváltozott helyzethez való alkalmazkodás segítése, helyzet elfogadtatása ? rugalmas megoldások megtalálása pl. mozgó bolt ? önkéntesek bevonása segítő feladatokba Kiemelt fontosságú volt az egyértelmű kommunikációs csatornák kiépítése, elsősorban online eszközökön. Vezetőként a teljesen új helyzetekben megfelelő vezetői stílust kellett megválasztani, erősítve a felelősségtudatot, elvárva az etikus magatartást, mintát adni, teret adni az interaktív gondolkodásra, a tapasztalatok megosztására, motiválni, visszacsatolni. Biztosítani kellett az ellátottak felé az esélyegyenlőséget, ventilálás lehetőségét, az egyéni szükségletek feltárását. A fenntartóval kölcsönösen támogattuk egymást a stratégiai döntések meghozatalában, tapasztalatok megbeszélése, menedzsmentkészségek használata te rén. A fentiek nyomán javult kapcsolatrendszerünk. Eredményként könyvelhetjük el, hogy ellátottjaink körében alacsony számban történt COVID-19 vírussal összefüggően fertőzés, megbetegedés, és haláleset nem történt. Feladataink minél hatékonyabb ellátása érdekében szükséges az online eszközök használatának to vábbi bővítése, a rugalmas alkalmazkodás, több önkéntes személy bevonása a