Amit nem hittünk volna... : az anatómia digitális oktatása, mint sikertörténet / Reglődi Dóra [et al.]
Abstr. hun., eng.
In: Orvosképzés. - ISSN 0030-6037. - 2021. 96. évf. 2. sz., p. 280-285. : ill.
A 2019/2020-as tanév második felének döntő részében - a kialakult vírushelyzet miatt - intézetünk az oktatást és vizsgáztatást online formában tartotta, hasonlóan sok más intézethez. Mivel ilyen helyzetben még nem voltunk, gyorsan - néhány nap alatt - meg kellett tanulnunk ezt az oktatási formát és szerveznünk a több mint 1300 hallgatónak. Az előző éveknek és sok kollégánknak köszönhetően a metszeteink zoomolható formában, míg az előadásaink PowerPoint formában már eddig is a hallgatók rendelkezésére álltak. Most viszont minden bonctermi és szövettani gyakorlatot online kellett megtartanunk, ami egy egészen más gondolkodási módot igényelt. A személyes kontaktusok hiánya, a készítmények, metszetek, modellek saját szemmel történő tanulmányozása, ezek megtapintása és maga a boncolás és a tetem, a háromdimenziós látásmód mind kiestek az oktatásból. Ehhez bonctermi demonstrációs anyagok készültek. Meg kellett szervezni, hogy az eredeti órarendnek megfelelően legyenek a gyakorlatok. Komoly szervezést és technikai hátteret igényelt, hogy valamennyi előadást (magyar, angol és német nyelven) digitalizáljuk, rögzítsük és feltöltsük internetes fórumokra és saját intézeti honlapunkra. Mindezen kihívásoknak sikerült megfelelnünk, a hallgatók egyöntetű véleménye alapján is. A vizsgákat szóban, de online formában tartottuk. Habár a digitális oktatás nem adja az anatómiai képletek bonctermi megismerésének élményét, kényszerhelyzetben, a jelenléti oktatásnak jól használható alternatívája. Az összefoglalóban a tantárgyakkal kapcsolatás megoldásokat részletezzük. Kulcsszavak: online, digitális, pandémia, demonstráció, oktatás