Betegedukáció Kommunikációs megközelítésben / Birkás Béla
Bibliogr.: p. 11. - Abstr. hun.
In: Háziorvos Továbbképző Szemle. - ISSN 1219-8641. - 2018. 23. évf. 6. ksz., p. 9-11.
A betegoktatás egyre inkább kiemelt fontosságú az orvosi munkában, kiváltképpen a krónikus betegekkel való tevékenység során. Az oktatási folyamatot, illetve a kommunikációs formát, amelyen keresztül az megvalósul, számtalan tényező befolyásolja. A kutatások alapján a betegek edukációja leghatékonyabban önnön tulajdonságaik és a betegség sajátságainak figyelembevételével valósulhat meg, amelyhez az optimális idő- és anyagi ráfordítást az online- és az információstechnológiai lehetőségek bevonásával teremthetjük meg. Mindez pedig a betegek elégedettségének növekedéséhez, erősebb motiváltságukhoz vezet, amelynek eredményeképpen felelősebben vesznek részt saját kezelésükben, és nagyobb hatékonysággal és hajlandósággal képesek döntést hozni a saját egészségüket érintő kérdésekben. Ez pedig hosszabb távon az egészségügyi rendszer, azon belül is elsősorban az orvosok tehermentesítéséhez vezethet.