A gyermek-alapellátás segítő szerepe a teljeskörű iskolai egészségfejlesztés minél jobb megvalósításában / Somhegyi Annamária
Bibliogr.: p. 25. - Abstr. hun., eng.
In: Gyermekgyógyászat. - ISSN 0017-5900. - 2018. 69. évf. 1. sz., p. 23-25.
A TlE jogszabályi előírását követően a köznevelés-irányítás minden szintjén jelentős támogató szándék érzékelhető annak érdekében, hogy az iskolákból kikerülő fiatalok minél egészségesebbek és képzettebbek legyenek: felismerték, hogy e kettő párhuzamosan halad és részben hasonló eszközökkel érhető el. Igy hazánkban az EVSZ "Egészség 2020" elvei mentén fejlődik a köznevelés rendszere, és ez jelentős felelősséget ró az egészségügyre, azon belül a népegészségügyi szereplőkre, hogy a teljeskörű intézményi (iskolai, óvodai, kollégiumi) egészségfejlesztés (TIE) terén a lehető legtöbb segítséget nyújtsák a pedagógusoknak. A segítségnyújtásban a gyermek-, iskola- és háziorvosok mellett a védőnőkre, dietetikusokra, gyógytornász-fizioterapeutákra, pszichológusokra, valamint az elhivatott nővérekre, mentősökre is számítanunk kell. A szerző az egészségügyért felelős államtitkár felhatalmazottja a TIE ügyeiben. Kulcsszavak: teljeskörű iskolai egészségfejlesztés, köznevelés, lelki egészség, népegészségügyi szakemberek