A gyógytestnevelés jelentősége a szekunder rehabilitáció és egészségfejlesztés folyamatában : a megújulás szükségessége és irányai / Simon István Ágoston, Kajtár Gabriella
Bibliogr.: p. 44. - Abstr. hun., eng. - DOI: https://doi.org/10.24365/ef.v59i1.222
In: Egészségfejlesztés. - ISSN 1786-2434, eISSN 2498-6666. - 2018. 59. évf. 1. sz., p. 37-44. : ill.
Örvendetes, hogy Magyarországon egyre nagyobb publicitást kap az egészség megőrzésével, fejlesztésével kapcsolatos tevékenységek jelentőségének hangsúlyozása. Hazánkban a fiatal, a felnőtt és az idős lakosság egészségi állapotának minősége még nem éri el a kívánt szintet, ezért szükség van olyan tevékenységek propagálására, amelyek elősegítik a lakosság egészségének minél magasabb szintre emelését. Ezek közé tartozik a gyógytestnevelés is, amely Európában egyedülálló módon - a problémák ellenére is - magas szintű szervezettséggel és megfelelő hatékonysággal valósítja meg az iskolai rehabilitációt, és segíti a tanulók egészségfejlesztését. A több mint 100 éve szervezett formában megvalósuló gyógytestnevelést napjainkban számos probléma és új körülmény övezi, amelyek részben negatívan befolyásolják hatékonyságát, ugyanakkor új lehetőséget mutatnak. Szükségessé vált a gyógytestnevelés fogalmának, céljainak, feladatainak újradefiniálása, a rehabilitáció és az egészségfejlesztés folyamatában betöltött szerepének meghatározása, a fejlesztés irányainak kijelölése. Kulcsszavak: gyógytestnevelés, szekunder rehabilitáció, megújulás