Az egészségturizmus, mint turisztikai termék választásának motivációs tényezői : 1. r. / Csíkász Emőke
Bibliogr.: p. 34. - Abstr. hun., eng.
In: Egészségfejlesztés. - ISSN 1786-2434, eISSN 2498-6666. - 2015. 56. évf. 3. sz., p. 27-34. : ill.
Általában azt gondolhatjuk, hogy az egészségturizmus Magyarország egyik legkeresettebb turisztikai terméke, ennek ellenére a KSH felmérései nem azt tükrözik, hogy az egészségmegőrzés, mint utazási motiváció az elsők között állna. A wellness-szállodák forgalma évről-évre jelentős növekedést mutat, tehát valószínű, hogy vendégeik számára nem csupán az egészségmegőrzés az egyetlen motiváló tényező. Célom az volt, hogy az egészségturizmus tágabb értelemben vett motivációira fényt derítsek, jelen esetben elsősorban kvalitatív jellegű nyitott kérdések formájában. Ahogyan a kutatásból kiderült, fő motiváló tényezők az egészségmegőrzés mellett a kikapcsolódás, a pihenés, a szórakozás, a nyugalom, a kényelem, a feltöltődés, a kényeztetés, a gyógyulás.