Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=111445
MOB:2014/2
Szerzők:Andorfer Tamás; Nagy István; Volford Zsuzsanna
Tárgyszavak:INFORMATIKA; ORVOSTUDOMÁNYI TÁJÉKOZTATÁS; BETEGOKTATÁS
Folyóirat:IME - 2014. 13. évf. 4. sz.
[https://ojs.mtak.hu/index.php/ime/issue/view/952 ]


  HealthCare Mobile (HCM) - Egészségügyi keretalkalmazás kutatás-fejlesztés a páciens tájékoztatás szolgálatában  / Andorfer Tamás, Nagy István, Volford Zsuzsanna
  Bibliogr.: p. 57. - Abstr. hun., eng.
  In: IME. - ISSN 1588-6387, eISSN 1789-9974. - 2014. 13. évf. 4. sz., p. 54-58. : ill.


Hogyan kerüljünk az egészségügyi információk közelébe? Az egészségügyben dolgozóknak alapvető feladata a kórházak, szakrendelések, ambulanciák működési folyamatainak ismerete, a kialakult rendszerek kezelése és az ahhoz való alkalmazkodás. Ezt intézménytől függően jobb-rosszabb informatikai támogatással, de az idők során megszerzett kellő tapasztalattal tudják kezelni. Ugyanakkor sokszor nehezen érthető számukra a páciensek bizonytalansága, kérdéseinek özöne. A páciensek komfort érzete alacsony az információk hiánya miatt, az egészségügyi dolgozók terhelése pedig magas a tájékoztatási feladatok miatt. A Magyar Telekom HealthCare Mobile projektje keretében végzett kutatásunkban és az ehhez kapcsolódó cikkünkben azokra a pontokra kerestünk megoldási lehetőségeket, hogy miképpen lehet a meglévő egészségügyi informatikai rendszerekben rejlő elérhető információkat, adatokat úgy a páciensek elé tárni, hogy mind a kiszolgálás minősége növekedjen, mind az egészségügyi munkatársak terheltsége csökkenjen.