HealthCare Mobile (HCM) - Egészségügyi keretalkalmazás kutatás-fejlesztés a páciens tájékoztatás szolgálatában / Andorfer Tamás, Nagy István, Volford Zsuzsanna
Bibliogr.: p. 57. - Abstr. hun., eng.
In: IME. - ISSN 1588-6387, eISSN 1789-9974. - 2014. 13. évf. 4. sz., p. 54-58. : ill.
Hogyan kerüljünk az egészségügyi információk közelébe? Az egészségügyben dolgozóknak alapvető feladata a kórházak, szakrendelések, ambulanciák működési folyamatainak ismerete, a kialakult rendszerek kezelése és az ahhoz való alkalmazkodás. Ezt intézménytől függően jobb-rosszabb informatikai támogatással, de az idők során megszerzett kellő tapasztalattal tudják kezelni. Ugyanakkor sokszor nehezen érthető számukra a páciensek bizonytalansága, kérdéseinek özöne. A páciensek komfort érzete alacsony az információk hiánya miatt, az egészségügyi dolgozók terhelése pedig magas a tájékoztatási feladatok miatt. A Magyar Telekom HealthCare Mobile projektje keretében végzett kutatásunkban és az ehhez kapcsolódó cikkünkben azokra a pontokra kerestünk megoldási lehetőségeket, hogy miképpen lehet a meglévő egészségügyi informatikai rendszerekben rejlő elérhető információkat, adatokat úgy a páciensek elé tárni, hogy mind a kiszolgálás minősége növekedjen, mind az egészségügyi munkatársak terheltsége csökkenjen.