A gyermek NDT - a Bobath-szemlélet mint komplex kezelés / Dóla Tímea, Fehérné Kiss Anna
Bibliogr.: p. 12. - Abstr. hun., eng.
In: Fizioterápia. - ISSN 1789-4492. - 2013. 22. évf. 4. sz., p. 8-12. : ill.
A Bobath házaspár azt tanította, hogy a gyermek voltaképpen úgy tanul, hogy a mozgásait, a viselkedését, a megértését és az észlelését a normális mindennapi élete részévé teszi, abba integrálja és mindennap használja. A szemlélet lényege, hogy a motoros képesség felébreszthető, előmozdítható, támogatható, és hogy a kezelés során végzett gyakorlat funkcióközpontú, játékos és mindennap gyakorolható legyen. A magától értetődő "normális" élet szintén ezt a koncepciót favorizálja és ezt követi az emóció, a szociális érettség és a kognitív tevékenység (tanulás) fejlesztésében. A kezelés nem sematikus. A terápia alapja a gyermek mint egyén felfedezése; erre épül a terápiás eljárás. Analizáljuk a gyermek patológiás mozgását, hozzácsatoljuk a gyermek képességeit a kezelési terv súlypontjaihoz, és egy olyan szerkezetváltási stratégiát fejlesztünk ki, amely megfelel a gyermek korának, igényeinek és integráló segítséget nyújt.