Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=107834
MOB:2013/3
Szerzők:Bíró Helga
Tárgyszavak:GYÓGYSZERIPAR; KUTATÁS; ADATGYŰJTÉS
Folyóirat:Orvostovábbképző Szemle - 2013. 20. évf. 9. sz.
[https://www.otszonline.hu/kiadvany.php?paperId=21]


  A kutatás és a promóció határai  / Bíró Helga
  Bibliogr.: p. 35-37. - Abstr. hun.
  In: Orvostovábbképző Szemle. - ISSN 1218-2583. - 2013. 20. évf. 9. sz., p. 35-37. : ill.


A gyógyszeripari kutatások típusától függően eltérő lehet a kutatáshoz kapcsolódó promóció szerepe. Az egészségügyi szakemberekkel való kapcsolattartás során a cél elsősorban a jogellenes juttatások elkerülése, ezzel együtt a korrupció kockázatának csökkentése. Felmerülhet ugyanis, hogy az egészségügyi szakembereknek történő kifizetések valójában nem az általuk nyújtott szolgáltatásokat ellentételezik, hanem elsődleges céljuk, hogy a szakembereket arra ösztönözzék, hogy az adott cég termékét részesítsék előnyben, ami jogellenes.