Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=105880
MOB:2013/1
Szerzők:Kiss András; Bodnár Viktória; Papik Kornél
Tárgyszavak:MARKETING; EGÉSZSÉGÜGY
Folyóirat:IME - 2013. 12. évf. 2. sz.
[https://ojs.mtak.hu/index.php/ime/issue/view/952 ]


  Marketing (-kontrolling): mire használható az egészségügyben? / Kiss András, Bodnár Viktória, Papik Kornél
  Bibliogr.: p. 33. - Abstr. hun., eng.
  In: IME. - ISSN 1588-6387, eISSN 1789-9974. - 2013. 12. évf. 2. sz., p. 30-33. : ill.


Cikksorozatunk e második részének nem az a célja, hogy megválaszolja, mely marketing eszközöket szükséges egy egészségügyi szolgáltatónak alkalmazni, ehelyett azt vizsgáljuk, hogy a marketing módszerek és kereskedelmi eszközök (stratégiai tervezés, operatív költségvetési tervezés és döntéshozatal, a teljesítménymenedzsment, illetve a teljesítménymérési és döntéshozatali információs rendszerek használata) miként kapcsolhatók be egy egészségügyi szervezet hagyományos működési rendszerébe. Az itt felsorolt vizsgálati, tervezési és mérési rendszereket hívhatnánk marketing (-kontrolling) eszközöknek is, anélkül hogy ezeket marketing, vagy kontrolling eszköztárba tartozóként minősítenénk. A legfontosabb, hogy hozzájáruljanak az egészségügyi szolgáltató hatékony és sikeres működéséhez, és ebben a minőségükben ezek az eszközök napjainkra az egészségügyi menedzsment elengedhetetlen eszközeivé váltak.