Szimulációs csúcstechnika az egészségügyi oktatásban : tapasztalatok és lehetőségek a HPS6 alkalmazásában / Borján Eszter, Lőrincz Attila, Mészáros Judit
Bibliogr.: p. 38. - Abstr. hun., eng.
In: Nővér. - ISSN 0864-7003, eISSN 1588-1423. - 2010. 23. évf. 2. sz., p. 32-39. : ill.
A vizsgálat célja: Az egészségügyi szakemberek képzésében a hagyományos demonstrációs oktatási eszközök mellett megjelentek az életszerű, életjelenségeket mutató szimulátorok. A szimulátorhoz tartozó, előre megírt és programozott esetek valósághűen képesek modellezni a különböző kórképeket, azok tüneteit és lefolyását. A különböző beavatkozások, vagy azok elmulasztásának következményei azonnal láthatók. A hallgatók a szimulátor segítségével életszerű környezetben, mégis biztonságosan, a pácienseket nem veszélyeztetve gyakorolhatnak. A szerzők célja a szimulációs oktatás előnyeinek feltárása, továbbá a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán folyó munka bemutatása az oktatók és hallgatók véleménye alapján. Vizsgálati minta és módszer: Azoknál a hallgatóknál, akiknél elsőként alkalmazták a szimulátort, a megkérdezés módszerét alkalmazva rövid felmérést végeztek. Eredmények: A hallgatók pozitívan ítélik meg a szimulátor oktatásban történő alkalmazását, az új eszközzel kapcsolatos nehézségek megoldása - elsősorban az adekvát pedagógiai módszerek kidolgozása - az oktatók feladata és felelőssége. Következtetések: A szimulátorok hasznos eszközök az egészségügyi szakemberek gyakorlati képzésében, fontos kiegészítői lehetnek, de semmiképp nem helyettesítői a kórházi gyakorlatoknak. A szerzők tervei szerint a területi gyakorlatokra felkészültebb hallgatók érkeznek majd, mely következtében a betegek biztonsága és megelégedése nőhet.