Az egészségkártya - az egészségfejlesztés új eszköze / Kincses Gyula
Abstr. hun.
In: Egészségfejlesztés. - ISSN 1786-2434, eISSN 2498-6666. - 2009. 50. évf. 4. sz., p. 16-19.
Bár a megelőzés, illetve az egészségügyi ellátórendszeren kívül eső tényezők szerepének fontosságát egyre inkább elismerik, az állam által menedzselt programok ezen a területen nem hoztak igazán átütő sikert. Ugyanakkor ezzel párhozamosan (és ettől némileg függetlenül) a piac felismerte az egészség piaci kommunikációs értékét, ezen a területen egy jelentős, de nem megfelelően kontrollált fejlődés indult meg. A megoldást nem a két szféra szembeállítása, hanem együttműködése jelenti, amelyben a szakmaiságot, a célzottságot, a népegészségügyi szempontok szakszerű érvényesíthetőségét - az államon keresztül - a szakma biztosítja, de a megvalósításban már a modern marketing-kommunikációs eszközöket felhasználó piaci elemek és szereplők dominálnak.