Betegellátással kapcsolatos panaszok lehetséges útjai és következményei / Kujalek Éva
Bibliogr.: p. 39-40. - Abstr. hun., eng.
In: Nővér. - ISSN 0864-7003, eISSN 1588-1423. - 2008. 21. évf. 4. sz., p. 31-40. : ill.
A szerző a szerteágazó jogi szabályozás tükrében ad áttekintést a betegpanaszok kivizsgálásában és kezelésében illetékes szervekről, szervezetekről, kiemelve a közelmúltban bekövetkezett változásokat. E területen új hatóságként jelent meg az Egészségbiztosítási Felügyelet. Megváltozott az egészségügyi ellátás állami felügyeletét ellátó ÁNTSZ szervezete, új elnevezése és szervezete lett a fogyasztóvédelemnek. A kötelező szakmai kamarai tagság megszűnésének következtében az etikai panaszok kivizsgálásának rendje is megváltozott: első fokon a nem kamarai tagok esetében a Megyei Etikai Tanács, kamarai tagok esetében az illetékes kamara területi (megyei) etikai bizottsága, másodfokon pedig mindkét esetben az Országos Etikai Tanács jár el (a kamarai alapszabály megsértése miatt indult eljárások kivételével). A szerző csoportosítja a betegellátás során felmerülő panaszokat, vázolja azok esetleges következményeit, bemutatja a ma még kevéssé ismert, és ezért alig választott közvetítői eljárást, mint a beteg és az ellátók között felmerült nézeteltérés feloldásának egyik lehetőségét.