Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=84979
MOB:2008/3
Szerzők:Csóka Mária; Vingender István; Mészáros Judit
Tárgyszavak:FŐISKOLAI ÁPOLÓKÉPZÉS
Folyóirat:Nővér - 2008. 21. évf. 2. sz.
[https://elitmed.hu/kiadvanyaink/nover/archivum/ ]


  Tantervreform az egészségügyi felsőoktatásban / Csóka Mária, Vingender István, Mészáros Judit
  Bibliogr.: p. 35-36. - Abstr. hun., eng.
  In: Nővér. - ISSN 0864-7003, eISSN 1588-1423. - 2008. 21. évf. 2. sz., p. 29-36. : ill.


A főiskolai képzés a 2006/2007. tanévtől átállt a bolognai képzési rendszerre. Ennek az átalakulásnak számos legitimáló tényezője volt, a XXI. századi elvárásoknak való megfeleléstől az európai felsőoktatási térség létrehozásáig, a hallgatói - oktatói mobilitás kiterjesztéséig. Az adminisztratív változtatás önmagában nem elegendő a kitűzött célok eléréséhez, a formai megújulást követnie kell a főiskolai képzés tartalmi innovációjának. A szerzők a képzési rendszer átalakításának legfontosabb területeit a következőkben határozzák meg: a képzési filozófia és paradigma újrafogalmazása, valamint a képzési szerkezet reformja. Ez utóbbi magába foglalja a makroszintű (ismeret, tudás, készség), a mezzoszintű (elmélet vs. gyakorlat, illetve tudás vs. alkalmazás), és a mikroszintű (bázistudás vs. up to date tudás) reformokat, a képzési szerkezet technológiai-logisztikai (passzív vs. aktív tudás), valamint a képzés módszertani, technikai reformját is. A szerzők rendszerezik az átalakítás feladatait. A bolognai rendszer képzési követelményeinek és a tanulás kimenet-elvárásainak rendszerszemléletű áttekintését, a szükséglet és kínálat viszonyának elemzését, a főiskola képzési szerkezetének átalakítását -a fókuszpontok kialakítását, modulok, projektek és más fő szerkezeti egységek jellegének és tartalmának kidolgozását- tartják a legfontosabbnak.