Összehasonlító presztízsvizsgálat diplomás ápoló hallgatók és pedagógus hallgatók körében / Kovácsné Tóth Ágnes [et al.]
Bibliogr.: p. 27-28. - Abstr. hun., eng.
In: Nővér. - ISSN 0864-7003, eISSN 1588-1423. - 2008. 21. évf. 2. sz., p. 19-28. : ill.
A kutatás célja: feltárni a hallgatók hivatással kapcsolatos értékítéleteit, a pálya presztízsének szubjektív megítélését, a pályaválasztás sikerességét és ezek összefüggéseit a jövőbeni életút alakulására. Módszer és a minta: a kutatás diplomás ápoló hallgatók és pedagógus hallgatók körében történt, önkitöltős kérdőív segítségével. A felmérés 2004, 2005-ben ápoló hallgatók és pedagógusképzésben résztvevő hallgatók körében történt. N pedagógus =402, N ápoló=381. A felmérés a teljes ápolói mintára kiterjedt. A pedagógus hallgatók mintába kerülését az évfolyamhoz kötöttük. Az adatok elemzését az SPSS programcsomag segítségével végeztük, leíró statisztikai módszerek alkalmazásával. Eredmények: A kutatásban résztvevő hallgatók a hivatásukat kifejezetten alacsony presztízsű pályának tekintik. Az ápolók alacsonyabbra értékelik hivatásuk presztízsét, mint a pedagógus hallgatók, ennek ellenére többségük újból ezt a hivatást választaná, tehát sikeresnek ítélik a pályaválasztásukat. Következtetés: A hivatás képviselői is felelősséggel tartoznak azért, hogy a fiatal diplomások pályára lépését és pályán maradását elősegítsék. A pályakezdőkre, akik motiváltak, optimistán tekintenek a jövő felé, és várják a pozitív változásokat, nagyobb figyelmet kell fordítani,