Knowledge is the Key to Effective Pain Management-Implementing an Elective Course in a Baccalaureate Nursing Program / Jane Carpenter, Barbara Stevenson, Ellen Carson
Bibliogr.: p. 34. - Abstr. hun., eng.
In: Acta Sana. - ISSN 2060-3142. - 2007. 2. évf. 2. sz., p. 30-35.
Bevezetés: A betegek komfortszükségletének kielégítése elsőrendű ápolói feladat. A diákok szakmai gyakorlata során az ápoló tanárok észrevették, hogy a hallgatók frusztráltnak érzik magukat amiatt, hogy nem tudnak a betegeknek megfelelő fájdalomkezelést nyújtani. Célok: Felismervén az igényt a több tudásra, a tanszék kifejlesztett és a BSc. hallgatóknak ajánl egy fájdalomkezelésről szóló választható tantárgyat. Módszerek: A fájdalom kezelési kurzus rövid ideig tart, és többféle interaktív oktatási módszerrel valamint hallgatói feladatokkal történik az oktatás. Mind a 30 kontakt óra a fájdalom felmérésére és kezelésére lett fordítva. Multidiszciplináris módszer került alkalmazásra azzal, hogy nem ápoló szakértők is tartottak előadást. Eredmények: Az olyan végzős hallgatók, akik elvégezték ezt a kurzust, szignifikánsan magasabb eredményt értek (p = 0.0001) el egy tudás alapú teszten, mint azok, akik nem végezték el. Következtetések: A modern fájdalomkezelés tudományát integrálni kellene az ápolói tantervekbe, hogy a kompetens ápolók végezzenek.