Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=82318
MOB:2007/3
Szerzők:Szabó Péterné
Tárgyszavak:FŐISKOLAI ÁPOLÓKÉPZÉS; SZAKMAI GYAKORLAT
Folyóirat:Nővér - 2006. 19. évf. 4. sz.
[https://elitmed.hu/kiadvanyaink/nover/archivum/ ]


  A betegek és a szakmai gyakorlati képzésben részesülő hallgatók kapcsolata : tapasztalatok egy megyei kórházban / Szabó Péterné
  Bibliogr.: p. 39. - Abstr. hun., eng.
  In: Nővér. - ISSN 0864-7003, eISSN 1588-1423. - 2006. 19. évf. 4. sz., p. 34-39. : ill.


Az egészségügyi szolgáltatóknál történő gyakorlati képzések előre meghatározott, pontosan szervezett, a curriculumnak megfelelő ütemezéssel és szakmaisággal történnek. A hallgatók egészségügyi intézményben történő megjelenése a törvény által is szabályozott formában történhet. A képzésnek számos, betegjogot is érintő vonatkozása van. A hallgatók a betegellátás folyamatában úgy vehetnek részt, hogy ne gátolják, hanem segítsék azt. Erre garanciát jelent, hogy a már elméleti képzésben részesült hallgatók gyakorlatvezető irányításával végzik feladatukat. A szerző elemzi a kórházi szakmai gyakorlatot töltő hallgatók tevékenységét. Vizsgálatában sor került a betegek kérdőív általi megkérdezésére, amiben az általános és a kórházi ellátással információkra vonatkozó kérdéseken túl lehetőséget adott a hallgatók és az osztályos ápolók egyes tevékenységének összehasonlítására is. A szerző vizsgálta a hallgató és a beteg kapcsolatának egyes elmeit. Az adatfeldolgozás során megerősítést nyert, hogy a gyakorlati képzés pozitív hatást gyakorol az adott osztály szakmai tevékenységére, hangulatára, működésére. A betegek a szakmai gyakorlatokból segítséget, támogatást kapnak, jelentős hátrányát nem tapasztalják. A vizsgálat egyik fontos üzenete, hogy a gyakorlatvezető szerepe valóban lényeges, képzést meghatározó, s a leendő egészségügyi dolgozó számára jövőt formáló.