Gondolatok a mikrosebészeti oktatásról : mire volt elég az 5460 óra a mikrosebészeti alapoktatásban? / Furka István [et al.]
Bibliogr.: p. 151. - Abstr. hun., eng.
In: Magyar Sebészet. - ISSN 0025-0295, eISSN 1789-4301. - 2006. 59. évf. 3. sz., p. 147-151. : ill.
A mikrosebészeti oktatásnak mind a hatékony klinikai, mind az eredményes kutatómunka szempontjából egyre nagyobb jelentősége van. A magyar nyelvű irodalomban kevés adat található a mikrosebészeti oktatási módszerekről, azok eredményeiről és hatékonyságáról. Tanszékünkön évtizedek óta folyik különböző oktatási szinteken (graduális, posztgraduális) a mikrosebészet alapjainak tanítása lehetőséget nyújtva annak begyakorlására, fejlesztésére. Ebben a tanulmányban az oktatási objektív és szubjektív tapasztalatainkat foglaljuk össze az elmúlt több mint 10 év 5460 óra mikrosebészeti alapoktatásában. A számszerű összesítéseken túl az oktatói és a mikrosebészetet elsajátítani kívánó egyén tapasztalatai, készsége és képessége elengedhetetlen az elvárt hatékonysághoz. Tapasztalataink alapján az is kiderült, hogy mint a legtöbb manuális jellegű oktatásnál, a mikrosebészetnél is igazi hatékonysága és létjogosultsága a kiscsoportos oktatásnak van, azaz egy tutor maximum 2-3 jelölttel tud hatékonyan foglalkozni.