Elégedettségvizsgálat - kicsit másként - az egészségpiacon / Szántó Ákos
Bibliogr.: p. 51. - Abstr. hun., eng., ger.
In: Egészségügyi Gazdasági Szemle. - ISSN 0013-2276. - 2005. 43. évf. 3. sz., p. 48-51. : ill.
A nemzetközi szakirodalmat vizsgálva elég sokszor találkozhatunk elégedettségvizsgálatokkal. Többen vizsgálják az egészségpiac tényezőivel, szereplőivel kapcsolatos elégedettséget. Most a szolgáltatói oldalt kérdeztem arról, hogy szerintük mi alapján alkot véleményt a teljesítményükről a társadalom. Az ország minden megyéjéből, összesen 111 kórházvezető válaszainak felhasználásával készült kutatás eredményeként arra a megállapításra jutottam, hogy véleményük szerint a legfontosabb tényezők, melyek alapján a közvélemény megítél egy kórházat: a betegekkel való bánásmód, az ellátás, ápolás színvonala, az orvos szakmai felkészültsége. Tehát a kórházvezetők szerint az a legfontosabb a páciensek számára - akikkel ők a közvéleményt azonosítják -, hogy milyen szakmai színvonalon történik a kezelés és mennyire humánus keretek között.