Az alapfokú újraélesztés (BLS) oktatás eredményességének növelése a hallgatók aktivitásának fokozásával / Balogh Gabriella Kamilla [et al.]
Bibliogr.: p. 40. - Abstr. hun., eng.
In: Újraélesztés. - ISSN 1589-5459. - 2005. 3. évf. 1. sz., p. 34-40. : ill.
Az újraélesztések egyik legbizonytalanabb, ugyanakkor a túlélésre gyakorolt hatását tekintve az egyik legkritikusabb pontja a laikusok BLS-oktatása. A CPR-tanfolyamok gyakorta eredménytelenek, a megtanult készségek gyorsan hanyatlanak. A szerzők a tanfolyamok hatékonyságának érdekében a BLS-tanfolyamon részt vevő kísérleti csoportot motiválták a tanulásban. A pszichológiában már bevált módszereket - a képzelet felhasználását, az aktív bevonódás szorgalmazását, pozitív szuggesztiókkal kísért megerősítéseket - alkalmazták a kurzusokon. Eredményeik szerint a kísérleti csoport teljesítménye az "összeredmény" mutatón (átlag=28,09, SD=5,78) egy 3 hónappal későbbi tesztelésnél jobbnak bizonyult, mint a ráképzésben nem részesült kontrollcsoporté (átlag=24,67, SD=7,11). A különbség szignifikáns (t=2,10, p=0,039) volt. Az "összkategória" változó mentén is a kísérleti csoport 16%-kal jobb teljesítményt mutatott a kontrollcsoporttal szemben. Következtetésük szerint a mentális gyakorlás és az aktív részvétel segíti a BLS-lépések hosszú távú megtartását.