Hiperkinetikus zavar, tanulási nehézségek és viselkedési problémák / Farkas Margit
Bibliogr.: p. 87. - Abstr. hun.
In: Gyermekorvos Továbbképzés. - ISSN 1589-0309. - 2005. 4. évf. 2. sz., p. 82-87. : ill.
A szerző áttekinti a gyermekkori hiperaktivitás-figyelemzavar tanulási zavar, viselkedési zavar tünetegyüttesekkel kapcsolatos nemzetközi irodalmat. Kitér a rendellenességek epidemiológiájára, felvázolja a lehetséges etiológiai tényezőket, a diagnosztikai munka alapját képező diagnosztikai rendszerek (DSM-IV és a BNO-10) kritériumait. Felhívja a figyelmet a leggyakrabban társul- (komorbid) rendellenességekre. Összefoglalja a terápiás lehetőségeket, és kitér a körképek prognózisára. Kiemeli, hogy a gyermekkori hiperaktivitás-figyelemzavar szindróma, a tanulási zavarok, illetve a viselkedészavar olyan krónikus állapot, mely jelentős pszichopatológiai riziketényezőként értelmezendő. Végül összefoglalja a komorbiditással kapcsolatos irodalmat, ismerteti az ún. "neurológiai alapú zavarok kontinuitása" elméletet.