Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=76218
MOB:2005/2-3
Szerzők:Mitev Ariel Zoltán
Tárgyszavak:DOHÁNYZÁS; EGÉSZSÉGNEVELÉS; IPAR; MARKETING; REKLÁM
Folyóirat:Addiktológia - 2004. 3. évf. 2. sz.


  Marketingstratégiák jelentősége a dohánypiacon és a dohányzás elleni küzdelemben / Mitev Ariel Zoltán
  Bibliogr.: p. 230-232. - Abstr. hun., eng.
  In: Addiktológia. - ISSN 1589-0317. - 2004. 3. évf. 2. sz., p. 203-232. : ill.


A dohánygyárak részletekbe menő kutatásokat folytatnak a fiatalok motivációjával, vágyaival, tevékenységével és környezetével kapcsolatosan, hogy jól irányzott marketingkampányokat tudjanak alkotni. Az erőteljes kampányok legfőbb célja új fogyasztók szerzése, valamint a régiek fenntartása. A könnyen sebezhető célcsoprtok különösen kedveltek. A profit és a piacrészesedés utáni hajsza elnyom minden lelkiismeret-furdalást. Azok az ötletek és technikák, amelyeket a dohánygyárak a cigaretták eladása során használnak, ugyanúgy használhatók ezzel ellentétesén is. A szociális marketing alapvető célja a társadalom tagjai számára az életminőség javítása. A szociális marketing hidat jelent a vállalati szektor, valamint a közösségjóléte között, s megérti mindkét világot. Ennek következtében nem kizárólag abban nyújt segítséget, hogy a marketinget tárgyilagosan és realisztikusan vizsgálja, hanem abban is, hogy kidolgozza a megoldásokat. A szociális marketing sokkal nehezebb, min az általános marketing. Itt ugyanis egy meggyökeresedett magatartás megváltoztatásáról van szó egy komplex gazdasági, társadalmi és politikai környezetben, gyakran rendkfvül korlátozott erőforrásokkal.