Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=75205
MOB:2005/2-3
Szerzők:Pálfi Ferencné
Tárgyszavak:ÁPOLÓKÉPZÉS
Folyóirat:Ápolásügy - 2005. 18. évf. 3. sz.
[https://magyarapolasiegyesulet.hu/apolasugy-folyoirat/]


  A főiskolai hallgatók szakmai gyakorlatának szerepe, a gyakorlatok tervezése, előkészítése : a mentorság jelentése / Pálfi Ferencné
  Bibliogr.: p. 21. - Abstr. hun.
  In: Ápolásügy. - ISSN 1216-5026. - 2005. 18. évf. 3. sz., p. 17-21. : ill.


A szerző képet ad a főiskolai hallgatók gyakorlati képzésének előkészítő munkáiról, a gyakorlat vezető (mentor) tanítási elveiről és az értékeléséről. Az ápolás jellege megkívánja, hogy a szükséges tudást, gyakorlati ismeretet és magatartást a tantermen kívül a klinikai gyakorlatokon, a kórházakban vagy közösségekben sajátítsák el az ápoló hallgatók. Mint minden gyakorlaton alapuló tudománynak, így az ápolásnak is, az elmélet és a gyakorlat integrálása és a tapasztalati ismeretszerzés kell, hogy legyen az alapja. Az elméleti oktatást követő gyakorlati munka az, amely demonstrálni tudja a tudás fejlődését és a fokozódó összetettségű, készségeket. Azok az oktatási módszerek és gyakorlati eljárások, amelyekkel a főiskolai hallgatók a magasabb szintű oktatás során találkozhatnak, befolyásolják további teljesítményeiket és magatartásukat. A felnőttoktatás elvei és gyakorlata hangsúlyozzák a kreatív atmoszférát, amelyben kölcsönös a tanulás és ez legyen a célja az elméleti alapokat és a gyakorlati metodikákat oktató intézményeknek.