Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=149742
MOB:2020/3
Szerzők:Tiringer István; Nagy Alexandra; Teleki Szidalisz; Zilinski Nikolett; Szabados Eszter
Tárgyszavak:REHABILITÁCIÓ; CORONARIABETEGSÉG; BETEGOKTATÁS
Folyóirat:Cardiologia Hungarica - 2020. 50. évf. 5. sz.
[https://cardiologia.hungarica.eu ]


  Egy standardizált betegedukációs program lehetőségei az osztályos kardiológiai rehabilitációban / Tiringer István [et al.]
  Bibliogr.: p. 357. - Abstr. hun., eng. - DOI: https://doi.org/10.26430/CHUNGARICA.2020.50.5.348
  In: Cardiologia Hungarica. - ISSN 0133-5595. - 2020. 50. évf. 5. sz., p. 348-357.


Tanulmányunkban egy új edukációs szemléletmódot mutatunk be, amelyet az elmúlt években kardiológiai rehabilitációs osztályon működtetett standard, manualizált csoportos program használata során sajátítottunk el. Az új szemlélet célja a betegek képessé tevése arra, hogy mindennapi életükben meg tudják oldani a betegségükhöz kapcsolódó problémákat. A betegek először igényeiknek megfelelő információkat kapnak betegségükről és kezelésükről. A betegséggel kapcsolatos reális viszonyulás és adekvát készségek megtanulása érdekében ösztönözzük a betegek aktív részvételét, a betegséggel kapcsolatos saját elképzeléseik és tapasztalataik megbeszélését. Az aktív részvétel segíti a betegek felelősségvállalását és a tanult képességek átültetését a mindennapi életükbe. A tanulmány második részében összefoglaljuk "A koszorúér-betegség oktatási programját", amely saját gyakorlatunk alapjául szolgált. A program öt egymásra épülő modulból áll. Kialakítása multidiszciplináris együttműködés keretében történt, az életmód-változtatással foglalkozó részei egy széles körben használt egészségpszichológiai modellen alapulnak. Tapasztalataink szerint a betegedukációs program működtetését nagymértékben segíti strukturáltsága és részletes kidolgozottsága. Ez nemcsak feltétele az edukáció minőségének, hanem segítséget ad az egyes témák megbeszélése során kialakuló csoportdinamikai folyamatok kezeléséhez is.  Kulcsszavak: betegedukáció, aktív részvétel, képessé tevés, koszorúér betegség, életmód-változtatás