Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=130206
MOB:2018/2
Szerzők:Papp-Bata Ágnes; Csiki Zoltán; Szakály Zoltán
Tárgyszavak:TÁPLÁLKOZÁSI MAGATARTÁS; EGÉSZSÉGMEGŐRZÉS; ÉLELMISZERBIZTONSÁG
Folyóirat:Orvosi Hetilap - 2018. 159. évf. 30. sz.
[https://akjournals.com/view/journals/650/650-overview.xml ]


  Az egészségvédő élelmiszerekkel kapcsolatos fogyasztói magatartás : a hiteles tájékoztatás szerepe / Papp-Bata Ágnes, Csiki Zoltán, Szakály Zoltán
  Bibliogr.: p. 1225. - Abstr. hun., eng.
  In: Orvosi Hetilap. - ISSN 0030-6002, eISSN 1788-6120. - 2018. 159. évf. 30. sz., p. 1221-1225.


Napjainkban a fejlett társadalmak egészségtudatosságának látványos fejlődésének vagyunk tanúi. A fogyasztói magatartás átalakulásának köszönhetően folyamatosan növekszik a jól informált és független döntéseket hozó, egészségtudatos fogyasztók aránya, és ezzel párhuzamosan egyre nagyobb teret hódítanak az egészségvédő hatásokkal rendelkező élelmiszerek a piacon. Az egészségügyi hatásokat tekintve hazánkban elsősorban a szív- és érrendszeri problémák megelőzésére, a baktériumflóra befolyásolására, a testtömeg-szabályozásra, az energia-, valamint a vitaminpótlásra helyezik a hangsúlyt. Gyakorlatilag bármelyik élelmiszertípus gazdagítható úgynevezett funkcionális tulajdonságokkal, azonban a technikai nehézségek mellett a fő kihívás az élelmiszergyártók számára a fogyasztók meggyőzése termékük kipróbálásáról, illetve annak folyamatos használatáról. A funkcionális élelmiszerek piaci sikerességében a kutatás-fejlesztésen és az innováción túlmenően a vásárlói tudat formálása és a folyamatos ismeretbővítés is kiemelt szerepet játszik. Mindezek tükrében különösen indokolt az egészségügyi szakemberek és kutatók, illetve az egészségvédő élelmiszereket gyártó vállalatok közötti kollaboráció megerősítése, ugyanis az eredményes és széles körű együttműködés jelentős hatást gyakorolhat az új funkcionális élelmiszerek kifejlesztésére, illetve e termékek társadalmi elfogadottságára. Kulcsszavak: egészség, táplálkozás, funkcionális élelmiszerek, fogyasztói magatartás, attitűd