Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=125344
MOB:2017/2-3
Szerzők:Popa Nikolett; Zsiray Miklós; Soltész Ibolya
Tárgyszavak:PNEUMONIA; LÉGZÉSI RENDELLENESSÉGEK
Folyóirat:Medicina Thoracalis - 2017. 70. évf. 1. sz.
[http://www.tudogyogyasz.hu]


  Mesalazin-indukálta eozinofil pneumónia / Popa Nikolett, Zsiray Miklós, Soltész Ibolya
  Bibliogr.: p. 52. - Abstr. hun., eng.
  In: Medicina Thoracalis. - ISSN 0238-2571. - 2017. 70. évf. 1. sz., p. 49-52. : ill.


A szerzők az intersticiális tüdőbetegségek egyik ritka fajtáját- a gyulladásos bélbetegségekben használt mesalazin által okozott krónikus eozinofil pneumóniát mutatják be egy esetük ismertetésével. A gyógyszer szedése alatt ismétlődő, változó lokalizációjú tüdőgyulladások és perifériás vérkép eozinofilia jelentkezett, a szövettanilag igazolt betegség a mesalazin leállítását követően szteroid-kezelés nélkül gyógyult.