Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=110470
MOB:2014/1
Szerzők:Endrei Dóra; Hegedüs Zsuzsanna; Traiber-Harth Ibolya; Decsi Tamás; Gyuró Mónika; Horváth Zoltán, Cs.; Ágoston István
Tárgyszavak:MANAGEMENT; EGÉSZSÉGÜGYI GAZDASÁGTAN; KÓRHÁZAK
Folyóirat:IME - 2014. 13. évf. 1. sz.
[https://www.imeonline.hu/]


  A PTE Klinikai Központ betegjogi gyakorlatának tapasztalatai / Endrei Dóra [et al.]
  Bibliogr.: p. 22-23. - Abstr. hun., eng.
  In: IME. - ISSN 1588-6387, eISSN 1789-9974. - 2014. 13. évf. 1. sz., p. 19-23. : ill.


A betegjogok érvényesítésének és kezelésének rendszere egyaránt igényli az egyéni szakmai felkészültség és az intézményi tudás fejlődését. Az egyedi intézkedések és az általános szabályozások lehetőleg a megelőzést, a kockázatcsökkentést kell, hogy támogassák. A minőségirányítási rendszerre (továbbiakban MIR) vonatkozó szabályozások alkalmasak arra, hogy a betegjogok megjelenítése és a betegpanaszok kezelése egységes szemléletben történjen. A MIR Kézikönyv külön fejezetében szereplő részek, mint az eljárásrendek tematikája, és a bizonylati albumok, a betegjogok érvényesülését segítik. A panaszok keletkezésének meg előzését a betegelégedettségi kérdőívek, a havi adatszolgáltatások, a panaszláda értékelése biztosíthatja. A PTE Klinikai Központ vezetése és szervezeti egységei a minőség iránti elkötelezettségből kiindulva állandóan tökéletesítik, tervszerűen és összehangoltan fejlesztik integrált minőségirányítási rendszerüket, javítják annak eredményességét. Mindez a betegjogok érvényesítésének támogatásával együtt a biztonságos betegellátást szolgálja.