Egyszerű keresés   |   Összetett keresés   |   Böngészés   |   Kosár   |   Súgó  


Részletek

A cikk állandó MOB linkje:
http://mob.gyemszi.hu/detailsperm.jsp?PERMID=82788
MOB:2007/3
Szerzők:Elek Sándor
Tárgyszavak:KERESZTREAKCIÓK; VÉRNYOMÁSCSÖKKENTŐ SZEREK
Folyóirat:Gyógyszereink - 2006. 56. évf. 11. sz.
[https://www.ogyei.gov.hu/gyogyszereink_ogyei/]


  Antihipertenzív gyógyszerek interakciói / Elek Sándor
  Bibliogr.: p. 405. - Abstr. hun.
  In: Gyógyszereink. - ISSN 0434-9784, eISSN 2498-9290. - 2006. 56. évf. 11. sz., p. 403-405.


Számos hipertóniás beteg egy időben több gyógyszert szed, és emiatt esetükben fokozott a gyógyszer interakciók veszélye. Az idős, polimorbiditásban szenvedő betegeknél ennek különösen nagy a kockázata, becslések szerint nagyon valószínű, hogy azon tünetek, problémák egy része, amelyekkel ezek a több, akár 8-10 különféle gyógyszert szedő betegek felkeresnek bennünket, interakcióra vezethetők vissza. A gyógyszer kölcsönhatások különböző megbetegedések formájában, tüneteiben jelentkezhetnek, ami további gyógyszerezéshez, az interakciós potenciál további fokozódásához vezethet, és ha nem ismerjük fel, akár fatális kimenetelűek lehetnek. Fontos tehát, hogy az orvosok, gyógyszerészek az interakciók szempontjából figyelemmel kísérjék betegeiket.